× Biznes i Praca Dom i Ogród Finanse i Ubezpieczenia Gwiazdy Kobieta i Dziecko Kuchnia Kultura i Rozrywka Moda i Odzież Motoryzacja i Transport Nauka i Edukacja Programy i aplikacje Reklama i Marketing Rekordy Sport i Rekreacja Szokujące historie Technologia i Internet Turystyka i Rekreacja Uroda i Zdrowie Wiadomości Związki i Seks
Ezoteryka Gry Kino Lotto Radio
×

Wyszukaj artykuł


Jak obniżyć ciśnienie bez leków

Redakcja Pinbook | 12-09-2019 | skomentuj

Jak obniżyć ciśnienie bez leków

Oceń


Nadciśnienie to plaga rozwiniętych społeczeństw. Co trzeci polak cierpi na tą przypadłość. Nieleczone nadciśnienie może prowadzić do zawału serca, uszkodzeń nerek, a nawet udaru mózgu. Na rynku dostępnych jest mnóstwo lekarstw, które pomogą ci w walce z choroba. Jednak minus przyjmowania takich środków jest taki, że gdy raz zaczniemy je brać, trudno przerwać kurację. Dlatego zamiast zaczynać od farmakologii, lepiej skorzystaj z naturalnych sposobów na obniżenie ciśnienia.

  Zobacz także  


Zrzuć zbędne kilogramy

Badania wykazują, że wystarczy schudnąć jedynie 5% swojej dotychczasowej masy ciała, aby skutecznie obniżyć ciśnienie. Zrzucenie 10% masy ciała daje spektakularne efekty i zmniejsza ryzyko wystąpienia na przykład migotania przedsionków. Pamiętaj jednak, aby nie stosować restrykcyjnej diety. Chudnij powoli, zmieniając na zawsze swoje przyzwyczajenia żywieniowe. Na początku spróbuj obniżyć swoje spożycie alkoholu, przetworzonej żywności oraz słodyczy. Postaraj się jeść więcej warzyw i owoców.

Ogranicz sól

Sól kuchenna jest po porostu chlorkiem sodu. Nadmiar soli w organizmie powoduje wzrost ciśnienia tętniczego. Lekarze zalecają spożywanie 6 gram soli dziennie. Jest to mniej niż jedna łyżeczka. Pamiętaj, że sól jest zawarta prawie, we wszystkich gotowych produktach, wybieraj więc te, które zawierają jej jak najmniej.

Ogranicz alkohol

Amerykańcy naukowcy udowodnili, że osoby, które w ciągu tygodnia spożywają od siedmiu do trzynastu porcji alkoholu mają o 53% wyższe ryzyko zachorowania na nadciśnienie. Dlatego najlepiej jest ograniczyć spożycie alkoholu do minimum. Dzięki temu nie będziemy narażeni na tą chorobę. Lekarze twierdzą, że możemy przyjmować jedynie jedną jednostkę alkoholu dziennie, czyli jeden kieliszek wina, małe piwo, czy kieliszek wódki.

Walcz ze stresem

Osoby, które są narażone na długotrwały stres, mają kłopoty z ciśnieniem. Stres powoduje wydzielanie w organizmie hormonów, które przyczyniają się do zwężania naczyń krwionośnych, przyspieszają nasz rytm serca i podnoszą ciśnienie. W redukcji stresu mogą ci pomóc regularne spacery, ćwiczenia fizyczne oraz odpowiednia dawka snu. Jednak każdy z nas powinen znaleźć swój sposób na rozładowanie stresu.

Sprawdź również: Migrena - jakie są jej przyczyny? 

  Zobacz także  


Jedz banany

Banany to fantastyczne źródło potasu. Ten pierwiastek ma zbawienny wpływ na pracę układu nerwowego i serca, a także obniża ciśnienie. Dzięki potasowi naczynia krwionośne się rozluźniają, a co za tym idzie serce pompuje krew wolniej i oszczędniej. Innymi źródłami potasu są: pomidory, fasola, ziemniaki oraz otręby pszenne.

Zadbaj o swoją dietę

Zmiana nawyków żywieniowych ma ogromny wpływ na ciśnienie krwi. Możesz znaleźć nawet specjalnie skonstruowane diety, które pomogą ci w obniżeniu ciśnienia. Jedna z nich, nazywa się DASH. Opiera się na dużej ilości warzyw i białku uzyskiwanym z niskotłuszczowych źródeł. Dieta ta jest uważana, za jedną z najzdrowszych diet. Jej zasady są bardzo proste, dlatego jej wprowadzenie w życie nie powinno być kłopotliwe.

Zacznij się ruszać

Nie wszystkie aktywności fizyczne będą odpowiednie dla osób z nadciśnieniem. Nie zaleca się podnoszenia ciężarów. Za to dobrymi sposobami na obniżenie ciśnienia są pływanie, jazda na rowerze czy bieganie. Nie zaczynaj od długich dystansów. Spróbuj pobiegać 10 do 15 minut dziennie. Z czasem twoja kondycja ulegnie poprawie, a ty będziesz mógł zwiększyć czas ćwiczeń. Lekarze zalecają, aby na ćwiczenia przeznaczyć minimum dwie i pół godziny tygodniowo.

Rzuć palenie

Po wypaleniu papierosa wzrasta ciśnienie krwi. Zarówno czynne, jak i bierne palenie zwiększa ryzyko gromadzenia się w żyłach blaszki miażdżycowej. Wystarczy palić pięć papierosów dziennie, aby o połowę wzrosło ryzyko wystąpienia zawału serca oraz udaru mózgu.

Sprawdź również: 11 produktów dzięki, którym udrożnisz tętnice 




Wszystko na temat: