× Biznes i Praca Dom i Ogród Finanse i Ubezpieczenia Gry Gwiazdy Kobieta i Dziecko Kuchnia Kultura i Rozrywka Moda i Odzież Motoryzacja i Transport Nauka i Edukacja Programy i aplikacje Reklama i Marketing Rekordy Sport i Rekreacja Szokujące historie Technologia i Internet Turystyka i Rekreacja Uroda i Zdrowie Wiadomości Związki i Seks
Ezoteryka Kino Lotto Radio
×

Wyszukaj artykuł


Sprawdź jak ćwiczyć, żeby chudnąć. Poradnik

Redakcja Pinbook | 08-07-2019 | skomentuj

Sprawdź jak ćwiczyć, żeby chudnąć. Poradnik

Oceń


Wiecie, że mimo że mamy XXI wiek to ludzie nadal naiwnie sądzą, że wystarczy im tydzień na zrzucenie kilku kilogramów dzięki wprowadzeniu restrykcyjnej diety i ćwiczeń? TYDZIEŃ. Zaledwie 7 dni i z pewnością zrzucą około 5 kg. Wiecie, że nie jest to możliwe, prawda? Najprawdopodobniej to, co zgubicie, to po prostu woda, która nagromadziła się w organizmie. Opcjonalnie – oczyszczą się wasze jelita z zalegającego w nich pokarmu. Nie podamy wam więc recepty na dietę cud. Ale możemy podpowiedzieć jak ćwiczyć, żeby udało wam się w ciągu miesiąca zrzucić absolutnie minimum czyli ok. 1 kg tygodniowo. Wyjaśnimy też dlaczego i co warto ćwiczyć. Sprawdźcie artykuł o rodzajach treningu, abyście wiedzieli o co nam chodzi.
Wspomóżcie się także artykułami z zakresu zdrowia, które również u nas znajdziecie.

  Zobacz także  


Trenujesz od świtu do nocy? Przestań.

Ludzie, którzy decydują się na schudnięcie i rozpoczęcie przygody z ćwiczeniami, rzucają się na wszelkiego rodzaju aktywności i ćwiczą kilka razy dziennie po kilkanaście minut/ćwiczą ciągiem trzy godziny/ćwiczą codziennie. To najgorsze co można dla siebie zrobić. Przetrenujecie się i będziecie musieli przymusowo odpoczywać, więc wasze ambitne plany o ćwiczeniu i chudnięciu będą musiały poczekać. Najważniejsze co możecie dla siebie zrobić w kwestii ćwiczeń to NIEPRZESADNA regularność. 3-4 razy w tygodniu po około godzinę to wystarczający czas, żeby szybko zauważyć niesamowite zmiany w ciele. Nie przetrenowuj się, postaw na rozsądek. Ważna jest także sztuka odpoczywania.

zdj1

Trenujesz to, co pozwoli ci spalić dużo kalorii, ale tego nie lubisz?

Zmień aktywność. Naprawdę – zarówno tabata, HIIT czy LISS mogą być tak samo skuteczne. To samo dotyczy biegania, jazdy na rowerze, pływania, jazdy na rolkach. A jeśli nie lubisz aż tak daleko idącej aktywności postaw na chodzenie. Nie zapominaj, że możesz przerzucić się także na ćwiczenia w domu, boks albo cokolwiek innego, co będzie TOBIE pasowało. Wiadomo, że przy niektórych czynnościach chudniesz szybciej, niż przy innych. Ale jeśli pozostaniesz przy ćwiczeniu tego, czego nie lubisz to szybko rzucisz swoje postanowienia i po prostu przestaniesz cokolwiek robić w kierunku poprawy kondycji i zdrowia.

zdj2

  Zobacz także  


Mieszaj rodzaje treningów

Po pierwsze – nie możesz ćwiczyć tylko cardio. Nie możesz całej swojej siły wkładać w to, żeby skupić się na takiego rodzaju treningach, które powodują, że zrzucasz kilogramy. Ważne jest także wprowadzenie do swojego planu treningowego ćwiczeń siłowych, które również powodują chudnięcie, a jednocześnie wzmacniają mięśnie i modelują sylwetkę. Niestety, niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że nie samymi ćwiczeniami cardio człowiek żyje i że często bez siłowych – ani rusz.

zdj3

Nie ćwicz tego samego, bo mięśnie się przyzwyczają

Jeśli postawisz na jeden i ten sam zestaw ćwiczeń to nie zdziw się, że twoje mięśnie się przyzwyczają, waga i wymiary nagle staną w miejscu… I to tyle będzie z twoich prób walki o idealną sylwetkę. Musisz mieszać treningi, plany treningowe, rodzaje treningu. Zmieniaj sprzęt, intensywność treningu, godziny ćwiczeń, żongluj tym. Jest tyle przyjemnych rodzajów wysiłku. Tyle wspaniałych propozycji na zrzucanie kilogramów.

zdj4
Pamiętaj o najważniejszych rzeczach: o rozgrzewce, o rozciąganiu, odpowiednim nawodnieniu w ciągu dnia i podczas treningu, a także o zbilansowanej diecie. Możesz się także zmotywować korzystając ze specjalnych aplikacji do ćwiczeń.




Wszystko na temat: