× Biznes i Praca Dom i Ogród Finanse i Ubezpieczenia Gwiazdy Kobieta i Dziecko Kuchnia Kultura i Rozrywka Moda i Odzież Motoryzacja i Transport Nauka i Edukacja Programy i aplikacje Reklama i Marketing Rekordy Sport i Rekreacja Szokujące historie Technologia i Internet Turystyka i Rekreacja Uroda i Zdrowie Wiadomości Związki i Seks
Ezoteryka Gry Kino Lotto Radio
×

Wyszukaj artykuł


NEAT, czyli aktywność pozatreningowa. Co się do niej zalicza?

Redakcja Pinbook | 19-08-2019 | skomentuj

NEAT, czyli aktywność pozatreningowa. Co się do niej zalicza?

Oceń


Nie tylko aktywność na siłowni jest ważna. Równie ważna jest aktywność zwana NEAT, czyli taka pozatreningowa. Taka, którą można robić innymi czynnościami, a która znacznie wspomaga proces chudnięcia albo budowania mięśni – w zależności od tego, czego potrzebujecie. To nie tylko 10 000 kroków dziennie, ale znacznie, znacznie więcej rzeczy, które należy wykonać. Jakich? To bardzo proste – takich, które robicie codziennie, a nie spodziewaliście się, że mogą wspomóc was w dążeniu po efekty.

Największym problemem, który trzeba pokonać jest to, że większość z nas prowadzi siedzący tryb życia. I nie wystarczy kilka razy skoczyć na trening, żeby zniwelować wszelkie nieprzyjemne skutki zasiedzenia. Natomiast na pewno pomogą proste aktywności, które są powszechne, niektóre nawet przyjemne i nie wymagają wykupowania karnetu na siłkę.

Sprawdź także: korzyści z regularnego trenowania

  Zobacz także  


Może jakieś prace domowe?

Wystarczy, że przykręcisz w końcu karnisz, o co prosiła cię jakiś czas. Że przygotujesz kolację i po niej pozmywasz. Może umyjesz okna? Albo chociaż poodkurzasz? Na pewno, jeśli jesteś facetem, doceni to również pani twojego serca i być może nie tylko tak będziesz spalał kalorie? ;)
Zwykłe odkurzanie podłogi potrafi naprawdę wycisnąć z ciebie siódme poty!

zdj1

Może zamiast windy – idź schodami?

To taka prosta zamiana! Wystarczy, że nie skorzystasz 2-3 razy dziennie z windy, a przebiegniesz się po schodach. W trakcie pracy, kiedy wychodzisz na lunch, w trakcie przerwy, kiedy idziesz po coś do sklepu. Albo jak wracasz do domu i wynajmujesz mieszkanie na 4 piętrze. Hop, hop! To samo również tyczy się wychodzenia przystanek wcześniej i dojścia do domu, albo parkowania nieco dalej, żeby trochę się przejść. Uwierz, twoje ciało ci podziękuje jeśli zaczniesz tak robić.

Sprawdź także: 10 tys. kroków do bycia fit. Czy aby na pewno?

  Zobacz także  


A co powiesz na spacer z pupilem?

A jeśli nie masz pupila to z wybranką / wybrankiem serca. A jeśli nie masz to cóż… Może dobrze ci zrobi, jak się trochę samotnie przejdziesz? Może właśnie wpadniesz na kogoś, kto kompletnie zawojuje twoje serce? Jedno jest pewne – zrobisz trochę kroków i dołożysz kolejną cegiełkę do swojego spalania. Będzie warto! Zdecydowanie.

zdj1

A gdyby tak na zakupy?

Bieganie po sklepie też swoje daje. Jeśli trochę pośmigasz między półkami wybierając to, co ci aktualnie potrzebne (albo i nie…) to na pewno spalisz dużo dodatkowych kalorii. Poważnie się nad tym zastanów! Zamiast więc zamawiać zakupy do domu albo robić je na zapas – pozostaw coś, co możesz kupić każdego dnia np. warzywa, owoce czy pieczywo. Najpierw pójdź do tego sklepu, a potem zafunduj sobie po nim rajd. Voila!

Widzicie jakie to proste? Nie musicie się dodatkowo spinać, a NEAT jest tak samo ważna jak twoje treningi na siłowni.

Sprawdź także: joga - korzyści z trenowania




Wszystko na temat: