× Biznes i Praca Dom i Ogród Finanse i Ubezpieczenia Gry Gwiazdy Kobieta i Dziecko Kuchnia Kultura i Rozrywka Moda i Odzież Motoryzacja i Transport Nauka i Edukacja Programy i aplikacje Reklama i Marketing Rekordy Sport i Rekreacja Szokujące historie Technologia i Internet Turystyka i Rekreacja Uroda i Zdrowie Wiadomości Związki i Seks
Ezoteryka Kino Lotto Radio
×

Wyszukaj artykuł


Twoje ciało ci podziękuje. Korzyści z ćwiczenia jogi.

Redakcja Pinbook | 04-07-2019 | skomentuj

Twoje ciało ci podziękuje. Korzyści z ćwiczenia jogi.

Oceń


Joga to, od pewnego czasu, jedna z najczęściej wybieranych aktywności. Wraz ze wzrostem świadomości o swoim ciele, wraz z rozsławieniem takich haseł jak np. „mindfulness” i szerzeniem ekologicznych haseł i zwracania uwagi na to, jak być bardziej eko, ludzie zapragnęli być bliżej natury, zaczęli wchodzić w głąb siebie, żeby jeszcze lepiej zrozumieć co im tam gra - i dlatego zaczęli wybierać jogę. To sztuka wsłuchania się w swoje ciało. Ale nie wszyscy wierzą w tą aktywność, nazywając ją „nudną” albo „trudną”. Wcale nie musi tak być. Najważniejsze, z czego należy zdać sobie sprawę to to, ile taka joga nam daje możliwości – co oferuje naszemu ciału. Oto, czego możemy się spodziewać, jeśli tylko zaczniemy ćwiczyć jogę.

  Zobacz także  


Redukcja stresu z pozomu 100% na poziom 0%

Joga to bardzo powolna aktywność, w której trzeba przyłożyć się do każdego ruchu. Jest doskonałym treningiem, który wycisza i niweluje narastający w naszym ciele stres. Po prostu zmniejsza poziom kortyzolu w ciele, który jest hormonem stresu. Większość treningów jogi kończy się tzw. „savasaną” która polega na leżeniu na macie na wznak – dzięki temu pozbywamy się napięć z naszego organizmu.

Wspomaga trawienie i krążenie, redukuje bóle

Ćwiczona regularnie wspomaga przemianę materii i uczy ciało komunikować co jest dla niego dobre, a co nie. Krew się dotlenia i zaczyna sprawniej docierać do wszystkich komórek twojego ciała. Udowodniono również, że praktykowanie jogi zmniejsza ból np. u osób chorych na raka czy stwardnienie rozsiane.

joga - pozycja

Polepsza oddech i pozwala na zatrzymanie złych emocji

Podczas jogi musisz dopracowywać swoją sztukę oddechu. Już nie chodzi o to, że dzięki temu zredukujesz swój stres, ale zaczniesz w końcu oddychać poprawnie. W dodatku w sytuacjach, które mocno podnoszą ciśnienie, będziesz mógł skupić się na oddechu i łatwiej, skuteczniej, zapanować nad niechcianymi emocjami.

  Zobacz także  


Zmniejsza ryzyko zachorowania

Dzięki praktykowaniu jogi, odpowiedniemu oddechowi, a także poprawieniu kondycji mięśni i zniwelowaniu bólu, i kilku innym umiejętnościom, jakie nabędziesz podczas ćwiczeń jogi, będziesz chorował znacznie rzadziej, a może nawet wcale. Po prostu – w zdrowym ciele, zdrowy duch.

joga - pozycja 2

W końcu uda ci się schudnąć

Jeśli to jest jeden z twoich celów to wcale nie musisz się katować godzinami na siłowni, biegać, jeździć na rowerze czy pływać – jeśli nie lubisz, a się do tego zmuszasz, by zrzucić w końcu oponkę. Jeśli lubisz – rób to dalej. Joga również pozwala na zrzucenie zbędnych kilogramów i to bardzo skutecznie, w krótkim czasie. Możesz spróbować np. power joga. Gwarantuje, że się zmęczysz!

Czy wiesz ile osób ćwiczy jogę? Ponad 200 milionów ludzi na świecie zdecydowało się na tę aktywność. Jeśli jeszcze nie jesteś jedną z nich – polecamy kupić matę i odpalić jakiś filmik na YouTube, który pozwoli ci się przenieść do świata jogi. Zz pewnością znajdziesz coś dla początkujących, żeby lepiej się w to wdrożyć. A może masz jakieś zajęcia jogi w swoim mieście? A Może twoje miasto organizuje jogę na powietrzu w wakacje? Nie daj się prosić – spróbuj, a może się w niej po prostu zakochasz?




Wszystko na temat: