×

Wyszukaj artykuł


Jak prawidłowo siedzieć przy biurku?

Redakcja Pinbook | 12-09-2019 | skomentuj

Jak prawidłowo siedzieć przy biurku?

Oceń


Jeśli po cały dniu w biurze wracasz do domu i czujesz ból pleców lub karku, to prawdopodobnie źle siedzisz przy biurku. Dobra pozycja podczas pracy siedzącej jest podstawą w dbałości o swój kręgosłup. Zanim zaczniesz pracę sprawdź czy wszystko jest dobrze ustawione. Podpowiadamy na co należy zwrócić największą uwagę.

  Zobacz także  

Video dnia:



Ustaw ekran komputera

Zacznij od ustawienia monitora. Jego górna krawędź powinna być mniej więcej na wysokości oczu. Nie wolno nachylać się do komputera, taka pozycja sprawi, że nabawisz się zwyrodnień w kręgosłupie szyjnym. Częsty ból głowy i karku to znak, że monitor jest źle ustawiony. Jeśli pracujesz na laptopie, zaopatrz się w podstawkę, dzięki której twój monitor będzie wyżej ustawiony.

Ułóż ręce i ramiona

Twoje łokcie nie powinny wisieć podczas pracy. Ustaw je płasko na biurku, tak aby miały jakieś podparcie. Jeśli łokcie będą wisieć, nabawimy się bólu szyi, rąk i karku. Pamiętaj, że pomiędzy ramieniem, a przedramieniem powinien być kąt 90 stopni.

Postaw stopy na ziemi

Stopy nie powinny wisieć w powietrzu, ani stać na podnóżkach, które często znajdziemy w biurach. Nie kładź także stóp na nogach krzesła. Zakładanie nogi na nogę także nie jest dobrym pomysłem. To sprawia, że zwiększa się ryzyko powstawania żylaków oraz zwyrodnień bioder i kręgosłupa.

Sprawdź również: Dobre wychowanie w biznesie 

  Zobacz także  


Nie siedź za głęboko

Głębokość siedziska ma duże znaczenia dla zdrowia naszego kręgosłupa. Powinniśmy być podparci od dwóch trzecich do trzech czwartych długości ud.

Dbaj o nadgarstki

Coraz więcej osób cierpi na zespół cieśni nadgarstka. Jest to choroba, która zbiera swoje żniwa głównie wśród pracowników biurowych. Skąd się bierze? Pracując kilka godzin dziennie korzystając z myszki oraz klawiatury dochodzi do stanów zapalnych i obrzęków w nerwie nadgarstka. Objawy choroby to promieniujący ból do łokcia, drętwienie dłoni, mrowienie. Dlatego podczas pracy nie powinniśmy odchylać nadgarstków. Najlepiej jakby cały czas były w pozycji prostej. Ważne jest także robienie sobie przerw, dzięki którym nasze nadgarstki odpoczną.

Sprawdź również: Pracoholizm - co z tym zrobić? 





Wszystko na temat:

Wszystkie tagi



Dodaj komentarz