Zdrowe przekąski w 5 minut

Opublikował: Redakcja Pinbook

Data publikacji: 25-06-2019

ocena: 0     skomentuj

Wielu z nas zależy na zdrowym odżywianiu. Jednym z największych problemów dla wielu osób jest podjadanie. Warto więc zapoznać się ze zdrowymi przekąskami, które zastąpią w naszej diecie słodycze i słodkie napoje. Okazuje się, że możliwości jest mnóstwo. W naszym subiektywnym zestawieniu przedstawimy takie, wśród których niemal każdy znajdzie coś satysfakcjonującego. 

1. Batonik musli

Słodka i pożywna przekąska, która może okazać się ciekawą alternatywą dla miłośników batonów. Jest o wiele zdrowszą alternatywą, tym bardziej, że do wyboru mamy szeroką ofertę smaków i dodatków. 

2. Sałatka owocowa

Idealna przekąska na upalne dni. Składniki i ich proporcje ustalamy sami. Najpopularniejszymi owocami do sałatki są banany, kiwi, jabłka, arbuz i ananas. Świetnie sprawdzą się też truskawki i borówki. 

3. Owsianka

Kleik z płatków owsianych świetnie sprawdzi się jako śniadanie i przekąska w trakcie dnia. Dodać do niej możemy owoce, masło orzechowe czy czekoladę. Owsiankę możemy przygotować na wodzie lub mleku.

4. Plastry jabłek i marchewki

Najprostsze przekąski w naszym zestawieniu. Marchewki i jabłka to źródło witamin. Pamiętajmy o dokładnym myciu warzyw i owoców. Odpowiednio przygotowane świetnie sprawdzą się w oczekiwaniu na obiad lub kolację.

5. Łosoś na pełnoziarnistym pieczywie

 

Coraz popularniejsze w naszym kraju jest pieczywo pełnoziarniste, które zdaje się powoli wypierać białe z naszych stołów. Idealną przekąską jest więc takie pieczywo z wędzonym łososiem – dodać możemy też odrobinę puszystego serka. 

6. Popcorn

Popcorn to przekąska dużo zdrowsza od popularnych chipsów i nachos. Oczywiście nie należy przesadzać, ale popcorn świetnie sprawdzi się w przypadku osób lubiących chrupać coś na przykład podczas oglądania filmu. 

 

7. Bakalie

Orzechy włoskie, nerkowce, pistacje, rodzynki lub suszona żurawina… możliwości jest mnóstwo – a co ważniejsze, są o wiele zdrowsze od przekąsek takich jak paluszki czy ciastka. Orzechy świetnie sprawdzą się jako element diety, który pobudzi nasz mózg do działania.

8. Ciemna czekolada

Jeśli nie jesteś w stanie zrezygnować z czekolady rozwiązaniem jest ciemna, gorzka tabliczka. Zawiera ona dużo mniej cukru. Charakteryzuje ją gorzkawy smak kakao, którego w tym wypadku nigdy za wiele.

9. Suszone mięso

Zdrowa przekąska na słono. Postawić możemy chociażby na suszone mięso indycze, które jest przekąską smaczną i wyjątkowo niskotłuszczową. W sklepach znajdziemy też suszoną wołowinę, która jest klasyczną zdrową przekąską z USA. 

10. Smoothie

Proste koktajle stały się ostatnio niezwykle popularne. Do ich przygotowania potrzebujemy blendera i odrobiny kreatywności. Wystarczy, że ulubione owoce zmiksujemy z mlekiem a powstanie lekka i orzeźwiająca kompozycja. 

Oceń artykuł:
  • Średnia ocena: 0 (0 głosów)

0 (0 głosów)

Komentarze do artykułu: 0

Podoba Ci się artykuł?
Polub nasz fanpage