Domowe sposoby na bezsenność

Opublikował: Redakcja Pinbook

Data publikacji: 10-09-2019

ocena: 0     skomentuj

Kiedyś problem bezsenności dotyczył jedynie osób w starszym wieku. Teraz dotyczy już co trzeciego Polaka. Bezsenność została więc uznana za osobą jednostkę chorobową, wymagającą leczenia w specjalnych ośrodkach zaburzenia snu. Jak możemy sobie poradzić z tą przypadłością na własną rękę?


Zobacz też wyróżnione noclegi na Pinbook.pl

Pensjonacik EGO

ul. Stadionowa 4,
Gołdap

80 zł

za Dobę

Ocena: Brak

Moroszka - Domki letnisk...

Krótka 7,
Władysławowo

100 zł

za Osobę

Ocena: Brak

Apartamenty Pod Kosarkam...

Ul. Skotnicka 87a,
Szczawnica

200 zł

za Dobę

Ocena: Brak


Bezsenność, jako zaburzenie snu, może zostać stwierdzone dopiero wtedy, gdy prowadzi do gorszego samopoczucia i wpływa na nasze samopoczucie w ciągu dnia. Zanim udasz się do specjalisty możesz spróbować pomóc sobie domowymi sposobami. Na nasz sen wpływa między innymi dieta czy aktywność fizyczna.

Przyczyny bezsenności

Do przyczyn bezsenności zaliczamy między innymi czynniki zewnętrzne, czyli upał, mocne światło, hałas czy zmianę strefy czasowej. Czynniki somatyczne to dolegliwości zaburzające sen na przykład częsta potrzeba oddawania moczu w nocy. Czynniki neurogenne to takie, które powstają na skutek uszkodzenia układu nerwowego. Możemy także cierpieć na bezsenność z powodu spożycia alkoholu, kofeiny czy niektórych leków. Do ostatnich czynników zaliczamy na przykład stres czy stan silnego pobudzenia emocjonalnego.

Ilość snu

Jeśli masz problemy z bezsennością postaraj się zawsze chodzić spać i wstawać o tych samych godzinach. W ten sposób wyregulujesz swój cykl dobowy. Postaraj się także unikać drzemek w ciągu dnia i odsypiania zarwanej nocy. Załóż także notes, w którym będziesz zapisywać swoje samopoczucie po określonej ilości przespanych godzin. W ten sposób dowiesz się ile snu potrzebuje Twój organizm żeby wypocząć.

Sprawdź również: 6 trików dzięki, którym ludzie Cię polubią 

Czas w łóżku

Jeśli cierpisz na bezsenność nie spędzaj wolnego czasu w łóżku. Kładź się do niego tylko wtedy, gdy faktycznie chcesz iść spać. Ważne jest także, żeby kłaść się do łóżka naprawdę zmęczonym. Jeśli nie możesz zasnąć przez 15 minut, wstań i zajmij się czymś relaksującym. Wróć do niego dopiero, gdy będziesz zmęczony. Postaraj się nie używać telefonu, ani komputera na godzinę przed snem. To napewno pomoże Ci w pracy nad bezsennością.

Jedzenie i aktywność fizyczna

Przed snem nie jedź ciężko strawnego jedzenia. To na pewno nie pomoże Ci zasnąć. Kolacja powinna być lekka, a jej spożycie powinno mieć miejsce na 3 godziny przed pójściem spać. Produkcję melatoniny, zwanej hormonem snu, zwiększają truskawki, maliny, jeżyny. Jeśli czujesz, że Twoje mięśnie są spięte zjedź garść migdałów lub orzechów włoskich. W walce z bezsennością pomoże Ci także aktywność fizyczna. Poprawa ona przede wszystkim jakość snu. Pamiętaj jednak, aby ćwiczyć maksymalnie na 3 godziny przed pójściem spać.

Sprawdź również: Jak przygotowana kawa jest najzdrowsza? 

Oceń artykuł:
  • Średnia ocena: 0 (0 głosów)

0 (0 głosów)

Komentarze do artykułu: 0