NEAT, czyli aktywność pozatreningowa. Co się do niej zalicza?

Opublikował: Redakcja Pinbook

Data publikacji: 19-08-2019

ocena: 0     skomentuj

Nie tylko aktywność na siłowni jest ważna. Równie ważna jest aktywność zwana NEAT, czyli taka pozatreningowa. Taka, którą można robić innymi czynnościami, a która znacznie wspomaga proces chudnięcia albo budowania mięśni – w zależności od tego, czego potrzebujecie. To nie tylko 10 000 kroków dziennie, ale znacznie, znacznie więcej rzeczy, które należy wykonać. Jakich? To bardzo proste – takich, które robicie codziennie, a nie spodziewaliście się, że mogą wspomóc was w dążeniu po efekty.

Największym problemem, który trzeba pokonać jest to, że większość z nas prowadzi siedzący tryb życia. I nie wystarczy kilka razy skoczyć na trening, żeby zniwelować wszelkie nieprzyjemne skutki zasiedzenia. Natomiast na pewno pomogą proste aktywności, które są powszechne, niektóre nawet przyjemne i nie wymagają wykupowania karnetu na siłkę.

Sprawdź także: korzyści z regularnego trenowania


Zobacz też wyróżnione noclegi na Pinbook.pl

Pensjonacik EGO

ul. Stadionowa 4,
Gołdap

80 zł

za Dobę

Ocena: Brak

Moroszka - Domki letnisk...

Krótka 7,
Władysławowo

100 zł

za Osobę

Ocena: Brak

Apartamenty Pod Kosarkam...

Ul. Skotnicka 87a,
Szczawnica

200 zł

za Dobę

Ocena: Brak


Może jakieś prace domowe?

Wystarczy, że przykręcisz w końcu karnisz, o co prosiła cię jakiś czas. Że przygotujesz kolację i po niej pozmywasz. Może umyjesz okna? Albo chociaż poodkurzasz? Na pewno, jeśli jesteś facetem, doceni to również pani twojego serca i być może nie tylko tak będziesz spalał kalorie? ;)
Zwykłe odkurzanie podłogi potrafi naprawdę wycisnąć z ciebie siódme poty!

zdj1

Może zamiast windy – idź schodami?

To taka prosta zamiana! Wystarczy, że nie skorzystasz 2-3 razy dziennie z windy, a przebiegniesz się po schodach. W trakcie pracy, kiedy wychodzisz na lunch, w trakcie przerwy, kiedy idziesz po coś do sklepu. Albo jak wracasz do domu i wynajmujesz mieszkanie na 4 piętrze. Hop, hop! To samo również tyczy się wychodzenia przystanek wcześniej i dojścia do domu, albo parkowania nieco dalej, żeby trochę się przejść. Uwierz, twoje ciało ci podziękuje jeśli zaczniesz tak robić.

Sprawdź także: 10 tys. kroków do bycia fit. Czy aby na pewno?

A co powiesz na spacer z pupilem?

A jeśli nie masz pupila to z wybranką / wybrankiem serca. A jeśli nie masz to cóż… Może dobrze ci zrobi, jak się trochę samotnie przejdziesz? Może właśnie wpadniesz na kogoś, kto kompletnie zawojuje twoje serce? Jedno jest pewne – zrobisz trochę kroków i dołożysz kolejną cegiełkę do swojego spalania. Będzie warto! Zdecydowanie.

zdj1

A gdyby tak na zakupy?

Bieganie po sklepie też swoje daje. Jeśli trochę pośmigasz między półkami wybierając to, co ci aktualnie potrzebne (albo i nie…) to na pewno spalisz dużo dodatkowych kalorii. Poważnie się nad tym zastanów! Zamiast więc zamawiać zakupy do domu albo robić je na zapas – pozostaw coś, co możesz kupić każdego dnia np. warzywa, owoce czy pieczywo. Najpierw pójdź do tego sklepu, a potem zafunduj sobie po nim rajd. Voila!

Widzicie jakie to proste? Nie musicie się dodatkowo spinać, a NEAT jest tak samo ważna jak twoje treningi na siłowni.

Sprawdź także: joga - korzyści z trenowania

Oceń artykuł:
  • Średnia ocena: 0 (0 głosów)

0 (0 głosów)

Komentarze do artykułu: 0