Bieganie - jak zmotywować się do treningu?

Opublikował: Redakcja Pinbook

Data publikacji: 10-04-2019

ocena: 0     skomentuj

Wiosna to szczególna pora roku, która zachęca do aktywności fizycznej. Bezchmurne niebo i coraz wyższa temperatura są świetnym pretekstem, aby rozpocząć swoją przygodę z regularnym treningiem. Dzięki odpowiedniemu podejściu możemy sprawić, aby bieganie z męczącego zmuszania samego siebie do wysiłku, stało się przyjemnością samo w sobie. Jak zacząć?


Zobacz też wyróżnione noclegi na Pinbook.pl

Pensjonacik EGO

ul. Stadionowa 4,
Gołdap

80 zł

za Dobę

Ocena: Brak

Moroszka - Domki letnisk...

Krótka 7,
Władysławowo

100 zł

za Osobę

Ocena: Brak

Apartamenty Pod Kosarkam...

Ul. Skotnicka 87a,
Szczawnica

200 zł

za Dobę

Ocena: Brak


Trudne początki

Najtrudniej zmotywować się do pierwszego biegu. Pamiętajmy, że nasz organizm może się szybko męczyć i stawiać opór, zwłaszcza jeśli mamy ze sobą leniwą zimę, a na co dzień prowadzimy siedzący tryb życia. Warto wówczas zadbać o odpowiednie przygotowanie teoretyczne naszych treningów. Postarajmy się uczynić nasz plan wykonalnym i mierzalnym. Wyznaczyć sobie należy cel, który chcemy osiągnąć i czas w jakim planujemy tego dokonać. Dla doświadczonych biegaczy może to być pobicie rekordu życiowego w maratonie, dla początkującego 10 minutowy bieg bez przerwy – pamiętajmy, że jest to nasz plan i wymagajmy od siebie poprawiania własnych wyników.  Sama deklaracja regularnych treningów też może być zgubna, o wiele lepiej założyć sobie z góry w jakie dni w tygodniu planujemy biegać i ile treningów jesteśmy w stanie wykonać. Regularność jest kluczem do sukcesu, ale siły mierzmy na zamiary.
Dobrze i sumiennie ułożony plan treningowy szybko przyniesie rezultaty i nakłoni nas do systematyczności, której początkowo może nam brakować.

zdj1

Skorzystaj z pomocy

Jeśli sami nie jesteśmy w stanie odpowiednio się przygotować do treningów, skorzystajmy z pomocy. Bez trudu znajdziemy trenera personalnego, który pomoże nam ułożyć plan treningowy, dietę czy cele, do których będziemy dążyć. Użytkownicy smartfonów mogą także skorzystać z bogatej oferty aplikacji treningowych. Pozwolą one zarówno ułożyć trening i dietę, jak i prześledzą nasze postępy. Niektóre mają też możliwość śledzenia trasy i ustawiania sobie spersonalizowanych celów. Zintegrowane z kalendarzem będą też przypominać o treningach i sugerować intensywność naszej aktywności fizycznej.

Otoczenie ma znaczenie

Planując trasę warto zadbać o odpowiednie miejsce do naszych biegów. Z pewnością znacznie przyjemniej spędzimy czas w parku niż na zatłoczonych chodnikach. Urozmaicenie wybieranych tras może znacząco wpłynąć na naszą wydajność. Do wzmożonego wysiłku zmotywować może nas także odpowiednia muzyka. Warto zadbać więc o dobre słuchawki, uchwyt na odtwarzacz i ulubioną playlistę. W sieci bez problemu znajdziemy cale składanki przeznaczone właśnie do treningu. Królują w nich mocne brzmienia i pobudzająca do działania melodia. Niebagatelną rolę w bieganiu odgrywa także sprzęt. Odpowiednie buty i strój znacząco podniosą komfort i wygodę naszych treningów, jak i znacząco zmniejszą ryzyko urazów i kontuzji. Bieganie może stać się przyjemnością i zdrowym nawykiem, za którego wdrożenie organizm dostarczy nam ogromne ilości endorfin. Bieganie zmniejsza także ryzyko chorób serca, otyłości i zwiększa odporność.

Oceń artykuł:
  • Średnia ocena: 0 (0 głosów)

0 (0 głosów)

Komentarze do artykułu: 0