10 efektywnych ćwiczeń, które wykonasz wszędzie

Opublikował: Redakcja Pinbook

Data publikacji: 27-06-2019

ocena: 0     skomentuj

Sezon wakacyjny już się rozpoczął. Wiele osób właśnie wtedy zaczyna swoją przygodę z ćwiczeniami – stara się wrócić do wymarzonej sylwetki lub pierwszy raz angażuje się w regularną aktywność fizyczną. Część z nich od razu inwestuje w sprzęt lub karnet na siłownie. Nie jest to jednak konieczne, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynamy swoje treningi i obawiamy się, że nasz zapał może okazać się słomiany. Prezentujemy 10 efektywnych ćwiczeń, które wykonać można niemal wszędzie. Mogą być one świetnym punktem wyjścia do bardziej zaawansowanych treningów. Ćwiczenia w domu mogą być równie efektywne, jak te na siłowni. 

10. Krótkie sprinty

Bieg jest niedocenianym ćwiczeniem, które rozwija wiele partii mięśniowych. To proste ćwiczenie polega na pokonywaniu krótkich dystansów w jak najszybszym tempie. Pamiętajmy jednak, że bieganie obciążać może stawy.

9. Przysiady

Jeden z najprostszych sposobów na smukłe i jędrne uda i pośladki. Jest to propozycja ćwiczenia, z którego w większości korzysta płeć piękna. Przysiady najlepiej wykonywać regularnie i dzielić je na serie.

8. Podciąganie

Niemal w każdym mieszkaniu znajdziemy miejsce, w którym bez problemu zamontować można drążek. Przedmiot wykorzystywać można do podciągania. Pamiętać należy wówczas o odpowiedniej technice i chwycie, które zmaksymalizują osiągane wyniki.

7. Podciąganie kolan

Kolejne z ćwiczeń, które wykonywać należy przy pomocy drążka. Unoszenie kolan w swobodnym zwisie działa na partie mięśniowe rąk i grzbietu. Skuteczność ćwiczenia może zwiększyć na przykład dociążenie nóg.

6. Brzuszki

Najpopularniejsze ćwiczenie, które rozwija partie mięśniowe brzucha. Wykonywać je należy na płaskiej i stabilnej powierzchni. Nogi nie powinny odrywać się od ziemi. Trudniejszym wariantem brzuszków są tak zwane brzuszki skośne. Ćwiczenie najlepiej wykonywać w regularnych seriach. 

5. Pompki

Bardzo popularne ćwiczenie, które rozwija tricepsy, barki i mięśnie brzucha. Można je wykonywać praktycznie wszędzie. Wystarczy znaleźć wygodny punkt oparcia dla dłoni i stóp i sprawdzić, ile razy jesteśmy w stanie wynieść w górę masę naszego ciała. 

4. Burpees

Mało znane, ale bardzo angażujące i wymagające ćwiczenie. W pierwszej jego fazie należy wykonać wyrzut nóg do tyłu, następnie zrobić pompkę i wrócić do pozycji wyjściowej, którą jest przysiad podparty. Ostatnim elementem jest wyskok do góry. Już po kilku powtórzeniach zaczniemy odczuwać efekty ćwiczenia.

3. Spinanie łydek

Doskonałe ćwiczenie na umięśnione i smukłe łydki. Najprostszym wariantem ćwiczenia jest wznoszenie się na palce stojąc. W rezultacie mięśnie łydek zostaną zmuszone do wytężonej pracy, która przyniesie zamierzone efekty.

2. Opuszczanie się tyłem

Jedno z najpopularniejszych ćwiczeń, które angażuje przede wszystkim tricepsy. Oprzeć możemy się o krzesło, łóżko czy stół. Ćwiczenie polega na opuszczaniu i podnoszeniu ciała na wzór odwróconych pompek. Regularnie wykonywane przynosi świetne rezultaty

1. Spacer po wymagającym terenie

W ćwiczeniach da się połączyć przyjemne z pożytecznym. Wybierz więc wymagającą trasę – wzniesienia, doliny czy nawet góry. Organizm odwdzięczy się polepszeniem kondycji, lepszym samopoczuciem i rozwojem partii mięśniowych grzbietu i nóg. 

Oceń artykuł:
  • Średnia ocena: 0 (0 głosów)

0 (0 głosów)

Komentarze do artykułu: 0

Podoba Ci się artykuł?
Polub nasz fanpage